Miksi Sallan lukio?

• Tuttu ja turvallinen vaihtoehto
  • Hyvät jatko-opintomahdollisuudet: kotoa käsin korkeakoulun portaille saakka
  • Kannustava opiskeluilmapiiri hyvien tulosten saavuttamiseen
  • Pienet opiskeluryhmät
  • Monipuolinen opintotarjonta
  • Lainattavat oppikirjat
  • Kansainvälisyyttä
  • Mahdollisuus täydentää oman lukion opintoja verkkotarjonnasta, avoimen yliopiston opintoja sekä lukiodiplomeja
  • Henkilökohtaiset kannettavat tietokoneet
  • Toimiva opiskelijakunta
  • Hyvät liikuntapaikat ja harrastusmahdollisuudet
  • Ilmainen asuntolapaikka alle 18-vuotiaille ja oppivelvollisille
  • Mahdollisuus suorittaa kaksoistutkinto oppisopimuskoulutuksena (lukio + ammattiopinnot)

Hakeminen

Lukiokoulutukseen haetaan valtakunnallisessa perusopetuksen jälkeisen koulutuksen yhteishaussa Opintopolku-palvelussa. Sallan lukioon valitut uudet opiskelijat saavat Opintopolku-järjestelmän lähettämän sähköpostin.

Opiskelijat ulkomailta

Ulkomaalaisella todistuksella hakevat opiskelijat voidaan valita vain harkintaan perustuvan valinnan perusteella. Hakijoiden on toimitettava kouluun kopio todistuksestaan (tai opintosuoritusote) sekä motivaatiokirje ja -video . Ne voi toimittaa myös sähköpostitse koulun osoitteeseen sallanlukio@salla.fi.
Alkuperäiset todistukset tulee esittää opintojen alkaessa.
Opiskelijoiden suomen kielen taito testataan haastattelulla ja mahdollisella kirjallisella kielikokeella.

Tietoa lukioon tutustumisesta ja hakeutumisesta saat ottamalla yhteyttä kansainvälisten kouluasioiden koordinaattori Sirkka Takkuseen sirkka.takkunen@salla.fi.